10. jūnijs

LKA Zirgu Pastā pl. 19.00

Žoana fon Majere Trindade & Hugo Kalhims Kristovao | “Medus un nāves sviedriem nebūs valdīšanas” |Portugāle

Žoana fon Majere Trindade un Hugo Kalhims Kristovao | Joana von Mayer Trindade & Hugo Calhim Cristóvão | `90 min

Žoana fon Majere Trindade (Joana von Mayer Trindade) ir horeogrāfe, dejotāja un pedagoģe. Ieguvusi maģistra grādu “Solo/Dance/Authorship (SODA)” programmā Berlīnes Mākslu universitātē, kā arī apguvusi psiholoģiju Porto Universitātē. Viņa ir beigusi laikmetīgās dejas izpildītāju kursu Forum Dança un Essais kursu Nacionālajā laikmetīgās dejas centrā Anžē.

Hugo Kalhims Kristovao (Hugo Calhim Cristóvão) ir režisors, horeogrāfs un pētnieks. Viņam ir filozofijas doktora grāds Porto Universitātes Literatūras fakultātē ar disertācijas tēmu “Aktieru sadarbības tīkla teorija: metodoloģija un ontoloģija”. Viņam ir maģistra grāds mūsdienu filozofijā un teātrī, ar specializāciju aktiermākslā un režijā, kas iegūts ESMAE – Mūzikas un skatuves mākslas skolā.

Kopā viņi dibinājuši pētniecības grupu NuIsIs ZoBoP (2004) un izveidojuši tādus jaundarbus kā Abbadon, She Will Not Live, VELEDA, ZOS (She Will Not Live), Meninas [Girls], Nameless Natures, Heaven Is Just a Blue Disguise of Hell,  Insatiability in the case or at the same time a miracle, Mysterium Coniunctionis, Suicided- The Vice of Humiliating Immortality, Impregnation and Solace Over this Irreductible Soil Where with Fruition I Insurrect Myself  un Portrait of a Dancer as Velvet

Režija, horeogrāfija un dramaturģija | Hugo Kalhims Kristovao & Žoana fon Majere Trindade | Dejo | Sāra Migeloči, Mišels Simi, Beatrise Koeljo, Lusia Marodano | Mūzika un skaņas dizains | Paulo Kosta & NuIsIs ZoBoP  | Gaimas | Luis Silva | Kostīmi | UN T | Scenogrāfija | Žeremijs Pažeanki & NuIsIs ZoBoP  

Teorija un filozofija | Hugo Kalhims Kristovao, Celeste Natario, Karlos Pimenta, Klaudia Galjos, Klaudia Marisa, Ezequiel Santos, Hugo Monteiro, Rui Lopo, Mário
Correia, Nuno Matos Duarte, Miguel Lobo Antunes, Afonso Becerra e Sofia Vilar

Dizains | Eduardo Fereira | Video | Os Frederikos  | Foto | Alipio Padilja un Joao Peiksoto | Izpildproducents | Paula Kepeda & dejas kompānija NuIsIs ZoBoP 

Atbalsta: Ágora - Cultura e Desporto e Festival Abril Dança Coimbra – Teatrão | Dalību festivālā atbalsta: Calouste Gulbenkian Foundation

“Medus un nāves sviedriem nebūs valdīšanas” (2024) | “Sweats of Honey and Death Shall Have No Dominion”)

Sākotnēji Dionīsa nepakļaušanās reibums bija no medus. No alām, kur bitēm tika likts svīst medu. Tāpat kā cilvēkiem, kad karstums padara viņu ādu sarkanu un "mānija" viņus aizrauj no kolektīvās vēlmes pielāgoties. Manifestējot sevi kā steidzamības deju apskāvienā, kā steidzamu, seksualizētu un daudzveidīgās Dionīsa būtības deju, kas pastāvīgi mainās savā iekšienē, kā koku un meža dumpi klusumā, pārliecinātu identitāšu un izslēgto trešo personu pārkāpumu. “Medus un nāves sviedriem nebūs valdīšanas” 50 gadus pēc 25. aprīļa deju uzskata par nepadošanos un pretēji domājošo (heterodoksijas) dionīsisko revolūciju. Artikulējot to caur juteklisko Natālijas Korejas | Natália Correia, Luizas Neto Horhes | Luiza Neto Jorge dzeju, jaunā dionīsieša A.O. Spēra | A.O. Spare mākslu,  Platona “Dzīŗēm” un Nīčes filozofiju/deju, kas palikusi no iepriekšējās radīšanas. Nepakļāvīgas mākslas dāvanas kustībā un politika kustībā, lai mēs zinātu, kā būt klusumā, par kuru tiek sapņots, un iet tālāk, “svētā viesi, kas sevi neatklāj” (Natālija Koreja). Hugo Kalhims Kristovao & Žoana fon Majere Trindade

(Uzziņai: Neļķu revolūcija (portugāļu: Revolução dos Cravos) bija kreisi noskaņotu armijas virsnieku īstenota 1974. gada 25. aprīļa revolūcija Portugālē, kas gāza kopš 1933. gada pastāvējušo konservatīvo Estado Novo režīmu. Revolucionārā nestabilitāte valstī turpinājās līdz 1975. gada beigām. Neļķu revolūcija bija pēdējā militārā sacelšanās Rietumeiropā, kā arī iezīmēja Vidusjūras valstu demokratizēšanos – Pulkvežu režīms Grieķijā un Francisko Franko režīms Spānijā krita nākamā gada laikā. Par revolūcijas radikālāko posmu var uzskatīt laiku no 1974. gada 25. aprīļa revolūcijas līdz 1976. gada 25. aprīļa parlamenta vēlēšanām.) LD


Vairāk
TĪZERIS

Digital Art House pl. 21.00

Samijs Čins & Kerolaine Makkaula | “Iekšēji cildenais” |Kanāda

Samijs Čins | Sammy Chien & Kerolaine Makkaula| Caroline MacCaull  un “Chimerik” (Kanāda)

Samijs Čins un Kerolaine Makkaula kopīgi vada godalgotu starpdisciplināru bezpeļņas organizāciju “Chimerik | 似不像, kurā apvienojušies mākslinieki no dažādām nepietiekami pārstāvētām grupām (dažādu ādas krāsu cilvēki, LGBTQ2S+, imigranti, sievietes mākslā un tehnoloģijās, lingvistiskās/ valodu minoritātes, neirodiversi cilvēki, jaunieši un nākamā paaudze) no dažādām vecuma grupām, ar atšķirīgiem pieredzes līmeņiem un dažādās disciplīnās (filmas/video, jaunie mediji, VJ, VR, projekciju un gaismu dizains, eksperimentālā mūzika, skaņu māksla, vizuālā māksla un laikmetīgās dejas/teātra izrādes).

Samijs ir pirmās paaudzes Taivānas / Kanādas imigrants un kvīru krāsu mākslinieks, režisors, izpildītājs, pētnieks un mentors, kurš strādā ar filmām, skaņu mākslu, jaunajiem medijiem, skatuves mākslām un garīgajām praksēm. Kerolaina ir sieviešu dzimumidentitātes kvīru māksliniece ar kustības/dejas un jauno mediju pieredzi. Pēdējā laikā viņi koncentrējas uz rituālu prakšu, digitālo tehnoloģiju un autentiskā garīgā darba izpēti un praksi saistībā ar plašākām rases, dzimuma un dziļāko cilvēku savstarpējo saikņu tēmām. Viņi veido un producē darbus “Chimerik 似不像 paspārnē.

Līdzautori, dejotāji, mediju mākslinieki | Samijs Čins & Kerolaine Makkaula

Skaņa un mūzika | Džordžio Magnanensi (piedaloties Krisam Rolfem, Ambient Series #11)

Mūzikas līdzautori | Ai-De Yang 楊愛德, Laris Baukers, Kristians Del Conte

Gaismu dizains | Džonatans Kims

Dramaturgs | Klēra Frenča

Kustību konsultants, starptautiskais partneris | Wu-Kang Chen 陳武康 /Horse Dance Theater 驫舞劇場

Līdzproducents | Wen Huang 黃雯 & Yu Fang Teng 鄧宇芳

“Iekšēji cildenais” (2023) ("Inner Sublimity'')

Duets, kas demonstrē dziļu somatisko kustību izpēti un sprādzienbīstamas interaktīvas jauno mediju tehnoloģijas. Projekts pēta cilvēku savstarpējās saiknes potenciālu, izmantojot senču rituālu, enerģētisko prakšu, somatisko sajūtu, kā arī šamanisko un garīgo kanālu izpēti. "Iekšēji cildenais " rosina sarežģītus dialogus, par pamatu ņemot minoritāšu problēmas, balto pārākumu, sieviešu objektivizāciju, mizogīniju un kvīru radošumu. Izrāde parāda dzīves sarežģītību, gaismu un ēnas, ar kurām mēs visi saskaramies. Darbā tiek izmantotas modernākās interaktīvās tehnoloģijas, apvienojot tās ar austrumu un rietumu kultūras zināšanām, garīgajām praksēm un kustībām, lai apzināti paplašinātu šauro, Rietumu sabiedrības uzspiesto skatījumu uz garīgumu. Apvienojot šīs ļoti atšķirīgās idejas, mēs apšaubām mūsu atšķirības un zinām, ka šis darbs var palīdzēt mums sākt jaunus dialogus, sanākt kopā un dziedināties.

Vairāk
Tīzeris

Īpašs paldies 感謝 | Horse Dance Theater 驫舞劇場 (Taiwan)

Dance on Fluid 浮州舞場 (Taiwan)

Taiwan National University of the Arts 台灣藝術大學

The Dance Centre (Canada)

Francesca Lettieri/Ballo Pubblico Festival (Italy)

Olga Zitluhina/LAIKS DEJOT Festival (Latvia)

Darba tapšanu atbalstījuši | Dance Victoria’s Chrystal Dance Prize, Canada Council for the Arts & BC Arts Council


Atpakaļ